De mens staat pas centraal als hij het gevoel heeft dat hij centraal staat

Vanaf mijn eerste dag in de gehandicaptenzorg in 1986 hoor ik dat de cliƫnt centraal staat. In de weerbarstige praktijk maken regels, protocollen en financiering vaak meer de dienst uit. Daarom werk ik mee aan een nieuwe balans tussen systeem- en leefwereld. Waar zinnige regelgeving mensen ondersteunt. Door intensieve samenwerking tussen alle sectoren. Dat vergt verbinding vanuit meervoudige partijdigheid.

Gemeenten zoeken naar nieuwe vormen van burgerinitiatieven, zoals het budget in beheer bij mensen zelf, een doelgroeppanel met vetorecht, deelnemen in selectie- en benoemingsprocedures en advisering door ervaringsdeskundigen.

Ik vind het belangrijk dat alle bewoners zich gehoord en serieus genomen voelen, dat er oog is voor ieders belangen en we in een open dialoog samen naar duurzame oplossingen zoeken, die iedereen recht doen.

Taal is daarbij belangrijk, zorgvuldig je woorden kiezen. Grootste compliment kreeg ik van Gerdien (met 30 jaar ondersteuning in de GGz): jij maakt dat ik me meer mens voel.

Jij maakt dat ik me meer mens voel.

Waar kan ik u mee van dienst zijn?